AEF in het onderwijs

Middelbaar beroepsonderwijs – wat ons drijft

Getty images w L TMIG Ba5k unsplash

Het fundament van onze economie

Met een groeiend tekort aan vakmensen in vrijwel alle sectoren, van techniek tot zorg, is de rol van het mbo belangrijker dan ooit. In een tijd waarin veel traditionele vakgebieden ingrijpend veranderen door digitalisering en verduurzaming, is dit de onderwijssector die Nederland draaiende houdt. Door professionals op te leiden, om te scholen of bij te scholen die simpelweg onmisbaar zijn voor een goed functionerende samenleving. Tegelijkertijd is het mbo ook een plek waar jongeren leren samenleven, zichzelf ontdekken en als burger hun plek in de maatschappij leren innemen. In een tijd waarin veel traditionele vakgebieden veranderen door digitalisering en verduurzaming, is persoonsvorming minstens zo belangrijk als vakmanschap.

Mbo-studenten spelen nu al een cruciale rol bij het aanpakken van grote maatschappelijke vraagstukken. Of het nu gaat om de energietransitie, het verduurzamen van woningen of het verlenen van zorg aan een vergrijzende bevolking - mbo'ers staan vooraan bij het vinden van praktische oplossingen. Kortom: het mbo is een cruciale schakel in ons onderwijsbestel en wij dragen daarom graag bij aan de ontwikkeling van deze sector.

Wij hebben de laatste jaren gewerkt voor verschillende opdrachtgevers in het middelbaar beroepsonderwijs zoals het ministerie van OCW, MBO-raad en SURF en diverse mbo-instellingen.
Getty images vx Bv Cd7s Bv8 unsplash Getty images 8 CIP Uc U9 Qj8 unsplash
Schermafbeelding 2025 06 27 om 10 21 38
"Het mbo is zo ontzettend divers. Het verveelt daarom nooit om voor deze sector te mogen werken” 
Lisette Reuvers, Adviseur

Uitgelichte projecten

Giulia squillace q D3 Opy D2 IY unsplash

Een leven lang leren: microcredentials in het mbo

Redmind studio pfkknbs Gu Ic unsplash

Digitale vernieuwing in het hoger onderwijs

I Stock 1355040546

Hoe effectief is doelfinanciering?

ANP 421858626 660

Funderend onderwijs, is het toereikend?

ANP 83362499 660

Microcredentials hoger onderwijs

Deze zoekopdracht heeft geen resultaten opgeleverd. Probeer het met een andere zoekterm